Profilare în Unity 2021 LTS: ce, când și cum
Profilarea este ca munca de detectiv, dezvăluind misterele de ce performanța în aplicația dvs. întârzie sau de ce codul alocă excesul de memorie.
Instrumentele de profilare vă ajută în cele din urmă să înțelegeți ce se întâmplă „sub capota” proiectului dumneavoastră Unity. Dar nu așteptați ca problemele semnificative de performanță să înceapă să apară înainte de a explora cutia dvs. de instrumente de detectiv.
Cele mai bune câștiguri din profilare sunt obținute atunci când planificați la începutul ciclului de viață al dezvoltării proiectului, mai degrabă decât chiar înainte de a vă livra jocul. Este un proces continuu, proactiv și iterativ. Prin profilarea din timp și des, tu și echipa ta poți înțelege și stabili o „semnătură de performanță” pentru proiect. Dacă performanța scade, de exemplu, veți putea observa cu ușurință când lucrurile merg prost și veți remedia rapid problema.
De asemenea, puteți face comparații de performanță înainte și după, în bucăți mai mici, utilizând o procedură simplă în trei puncte: În primul rând, stabiliți o linie de bază prin profilare înainte de a face modificări majore. Apoi, profilați în timpul dezvoltării pentru a urmări performanța și bugetarea și, în sfârșit, profilați după ce modificările au fost implementate pentru a verifica dacă au avut efectul dorit.
Ar trebui să urmăriți să profilați o versiune de dezvoltare a jocului dvs., mai degrabă decât să o profilați din Editorul Unity. Există două motive pentru aceasta:
- Datele privind performanța și utilizarea memoriei din versiunile de dezvoltare de sine stătătoare sunt mult mai precise în comparație cu rezultatele din crearea profilului unui joc în Editor. Acest lucru se datorează faptului că fereastra Profiler înregistrează datele din Editor însuși, care poate modifica rezultatele.
- Unele probleme de performanță vor apărea numai atunci când jocul rulează pe hardware-ul sau sistemele de operare țintă, pe care le veți rata dacă vă profilați exclusiv în Editor.