Fum, oglinzi și texturi derulante: în culisele lui TUNIC
Pentru a asigura o performanță optimă, Shouldice a folosit iluminare dinamică și iluminare globală (GI) în TUNIC și a luat în considerare cu atenție numărul de lumină: „Deoarece randarea amânată nu este acceptată cu camerele orto, numărul de lumină era ceva pe care trebuia să fiu atent. Am folosit GI precalculat pentru a face o mare parte din iluminare, mai degrabă decât lumini punctuale, și m-am sprijinit pe loturi pentru a menține apelurile la extragere scăzute.”
Obișnuia să scrie shadere de mână, dar a decis să folosească shaderele bazate pe noduri Shader Forge pentru TUNIC . „Chiar dacă pot scrie cod, sunt o persoană destul de vizuală, așa că a fost eliberator să pot vedea previzualizări live și să-mi organizez gândurile în mod spațial”, continuă Shouldice. „Editorul de noduri a făcut clic cu creierul meu într-un mod foarte frumos. Este extrem de grozav și atât de distractiv!”
De asemenea, Shouldice a folosit pe scară largă texturile de defilare pentru a ilumina elemente din lumea jocului, reducând substanțial complexitatea sarcinii, obținând în același timp rezultate superbe (și foarte performante).
La începutul jocului, eroul lui TUNIC deschide o ușă de aur interacționând cu o statuie care emite un puls de lumină când este atinsă. Shouldice realizează acest efect utilizând câteva componente diferite în Editorul Unity și Shader Forge.
Punctele inițiale de lumină – cunoscute sub numele de „starburst” – derivă din trei rețele animate, fiecare rotindu-se ușor desincronizat. Un „inel aură” în formă de gogoașă înconjoară aceste ochiuri și, proiectând o textură UV care se derulează de-a lungul acestui cilindru aplatizat, Shouldice face ca textura să defileze spre exterior, creând o strălucire radială. Pentru acest efect, coordonatele UV sunt derulate și multiplicate înainte de a fi inversate la sfârșit pentru a crea efectul strălucitor alb pe negru.
Prin aplicarea texturii de defilare pe diferite rețele, Shouldice a reușit să schimbe comportamentul strălucirii. Într-un alt exemplu, el direcționează textura pe o plasă îngustă, în formă de con, pentru a crea efectul de coalescere a energiei magice către cer.