3 chei ale succesului pentru operațiunile de produs
Este oficial. Operațiunile cu produse sunt un lucru. O căutare rapidă pe Google va scoate o listă lungă de articole care laude tot ceea ce operațiunile de produs au de oferit, de la eficientizarea managerilor de produs până la colectarea și sinteza datelor.
Când m-am ocupat pentru prima dată de operațiunile de produs la GitLab , nu existau prea multe definiții sau îndrumări pe acest subiect. Am înțeles ce înseamnă operațiunile de produs, deoarece „făceam asta” ca parte inseparabilă a rolurilor mele de management de produs și de lider de produs de câțiva ani. Dar nu am avut niciodată ocazia să mă concentrez doar pe operațiunile cu produse.
Oricât de entuziasmat eram, eram și nervos. GitLab accelera spre o IPO și atât echipa de management al produsului, cât și produsul se aflau în modul de hiper creștere. Și, pentru început, echipele multifuncționale, de la distanță, erau în mișcare, sincronizate și asincrone, zi și noapte, pe tot globul. Așadar, am luat legătura cu colegii care și-au început deja călătoria operațiunilor de produs și am valorificat perspectiva, progresul și învățările pe care le-au împărtășit cu generozitate. Și, făcând asta, mi-am dat seama că toată lumea o făcea puțin diferit.
Acum, doi ani și jumătate mai târziu, operațiunile cu produse sunt un lucru la GitLab. Și cea mai frecventă întrebare pe care o primesc de la colegii care mă adresează este: Cum pot configura operațiunile de produs pentru succes în organizația mea?
Pentru a răspunde la această întrebare, voi presupune că toți dorim să fim conduși de produs și centrați pe client, iar „succesul” ar fi operațiunile de produs care ne ajută să ajungem acolo. Voi presupune, de asemenea, că suntem de acord cu sentimentul care a evoluat, definind responsabilitatea operațiunilor de produs pentru a se încadra în aceste domenii de bază: instrumente, date, experimentare, strategie și consilier de încredere.
Deși nu există o singură formulă, voi împărtăși trei chei care au deschis ușile pentru ca operațiunile cu produse să aibă un impact și să crească cu GitLab.
1. Împuternicește operațiunile cu produse ca funcție proprie, cu un loc egal, alături de alte funcții care generează valoare
La GitLab, desfășurăm operațiuni de produs ca o funcție independentă sub umbrela produsului. Linia directă de responsabilitate față de șeful tuturor produselor asigură că operațiunile de produs au conștientizarea, alinierea și responsabilitatea față de nevoile macro ale produsului și ale afacerii. Acest lucru permite, de asemenea, operațiunilor cu produse să mențină o viziune largă și imparțială, precum și nivelul corect de influență, pentru a dezvolta strategii/tactici care să servească produsul și afacerea fără favor față de niciun grup anume. Acest articol din Silicon Valley Product Group de Marty Cagan oferă un context mai util cu privire la motivul acestei abordări.
2. Faceți din operațiunile cu produse o operațiune mai întâi de oameni
Înainte ca operațiunile cu produse să poată oferi eficiențe și instrumente care sunt utile pentru produs și afacere, operațiunile cu produse trebuie să înțeleagă toți clienții săi interni. În primul an, operațiunile de produs au luat formă la GitLab, o mare parte din energia mea s-a concentrat pe construirea de relații, nu numai cu membrii echipei de produs, ci și în întreaga organizație. A deveni un consilier de încredere înseamnă mai mult decât furnizarea de date, este vorba despre a simți durerea și de a construi punți. O echipă de operațiuni de produs care conduce cu empatie va ridica organizația, mai degrabă decât să servească doar organizația.
3. Stimulați adoptarea strategiilor operaționale de produs prin oferirea de oportunități pentru proprietatea echipei
La GitLab, toată lumea poate contribui . Folosirea acestui mod de gândire pentru operațiunile cu produse a condus la iterații mai impactante și mai bine concepute ale problemelor pe care încercam să le rezolvăm. Colaborând cu diverși membri ai echipei din cadrul organizației pentru a îmbunătăți și implementa cadrele partajate în sistemul de produse, nu numai că asigurăm soluții multidimensionale mai bune, ci și îmbunătățim alinierea și acceptarea soluțiilor. Această abordare inspiră, de asemenea, stăpânirea echipelor asupra fluxurilor de lucru flexibile, mai degrabă decât percepția că operațiunile cu produse sunt „execuția” proceselor rigide.
Aceste trei chei devin mai dificil de falsificat dacă nu sunt prezentate unei organizații devreme. Chiar dacă nu este fezabil imediat, este util să creați spațiu pentru filozofie în avans și să începeți puțin pentru a demonstra valoarea abordării pe măsură ce construiți fundația operațiunilor cu produse. În postările viitoare, voi împărtăși strategii și tactici pentru fiecare dintre aceste chei și voi răspunde la a doua întrebare cea mai frecventă pe care o primesc: Ce este un „sistem de produs”?
Între timp, nu ezitați să aflați mai multe despre operațiunile de produs la GitLab și despre resursele de gestionare a produselor pe care le menținem în Manualul nostru de produse .
Imagine de copertă de Elena Mozhvilo pe Unsplash
„Vrei să ai succes în operațiunile cu produse? Îmbunătățiți operațiunile produsului ca funcție proprie, cu un loc egal, alături de alte funcții de conducere a valorii. Acesta este doar unul dintre cele trei sfaturi pe care le împărtășim pentru a vă ajuta să începeți.” – Farnoosh Seifoddini
Faceți clic pentru a tweet